NEUROLOGIE, REHABILITACE, NEUROCHIRURGIE

ENGLISH language
Profil
Odborná způsobilost
Diagnózy
Rehabilitace
Odborné články
Poradna
Kontakty
Objednání
Fotogalerie
Ceník

Poradna

Příspěvek do diskuse na webu

K článku: Brnění nervu
Dobrý den,potřebovala bych se na něco zeptat, moje mamka před půl rokem prodělala zánět zvukovodu a zánět lícních dutin,ten se vyléčil jenže z ničeho nic začala mít bolesti v oblasti trojklanného nervu,na obou stranách.už to má půl roku a nikdo si s ní neví rady,chtěla bych se tedy zeptat zda se tedy jedná o ten trojklanný nerv nebo něco jiného.Už asi měsíc bere prášky biston a o půlku se jí to zlepšilo,ale jenže bolesti stále přetrvávají a zatím se to už nelepší.Děkuji za odpověd

ODPOVĚĎ:
Může se jednat o zánět tojklanného nervu, který se projevuje nesnesitelnými bolestmi. Je důleživé vyloučit příčinu, která vede k dráždění nervu a k rozvoji bolesti. Byla léčena na ORL, mělo by být posouzeno, zda je zánět obličejových dutin dostatečně doléčen. Někdy přetrvává chronický zánět, který je patrný lépe na ultrazvukovém vyšetření dutin, než na pouhém RTG. Může se jednat i o bolesti v čelistních kloubech. Měla by mít stomatologické vyšetření. Neurolog musí rozhodnout, zda není potřeba doplnit MR mozku k vyloučení nitrolební příčiny obtíží.
Neuralgická bolest zabírá na podávání antiepileptik, kam patří i Biston. Efekt léčby záleží na dávce léku. Je těžké posoudit všechny možnosti léčby, pokud pacientku neznám.

04.01.2010

« zpět

Diskuse k článku
Titulek diskusního příspěvku * (max. 200 znaků)
Jméno *
E-mail (nebude zobrazen)
antiSPAM * 46467 - kód do následujícího políčka
Zpráva *

Problém s očným pozadím



Ja mam problem s ocnym pozadim. Na oboch ociach mam viacero skotomov vratane centralnych. Okrem toho su tam rozne kriziky a ciiarky. Ide o to ze mozok na to nejako reaguje. Zda sa mito tak akokeby sa snazil striafat tie centralne skotomy do krizika v strede a nejako to spajat, co sa neda. Vyvolava to velmi kruzive a trhave, zavrative bolestive pohiby s hlavou. Boli s toho hlava, krk aj oci, zhorsuje to zrak. Nemozem sa na nic sustedit, neda sa s tym nic robit.Ocny lekar mi povedal ze je to neurologicky problem. Zijem s tym od detstva, vzdy mi to robilo problemy pri pohybe som vzdy motoricky spomaleny, hlavu mam tiez s toho vykrutenu na bok, pretoze tomu musim nejako prisposobovat cele telo. Vekom sa to zhorsuje, je mi uz s toho dost zle, nemozem poriadne nic robit ani spat. Ma niekto podobny problem? Da sa s tym vobec nieco robit, nejak odnaucit mozok aby nepracoval s ocnym pozadim? Napr. mohly by pomoct elekrosoky, ak to je tak uz od detstva?

Anonymous, 29.07.2015, 16:14

stav po autonehodě



Dobrý den , syn měl autonehodu 2/2001 s fatálními následky : s kraniotraumatem , kontuzí mozku FT vlevo , fraktura pyramidy , pneumocefalus . Postupná restituce z apalického sy . Od 7/2005 ho máme doma . Od té doby se podstatně zlepšil ve všech směrech . Je ochrnutý na pravou stranu těla , nemluví a je inkontinentní . Je schopný se dohodnout na svých potřebách , velmi dobře rozumí mluvené řeči , čte noviny a zajímá se o své okolí . Denně se učí psát ( přeučený pravák na levou ruku ) , počítat , hrajeme stolní hry . 3x týdně za ním docházejí rehab . pracovníci a v ostatní dny s ním cvičíme dle instrukcí sami . Už je schopný se postavit , v předloketním chodítku je schopen s dopomocí chůze , sám se nají a napije , ale pravá ruka je stále ve spasmu a špatně reaguje na běžnou rehabilitaci ( míčkování , bazální stimulace , pasivní cvičení ). Užívá 2x 1 tabl. Sirdalud 2mg . Ráda bych se dozvěděla zda existuje speciální metoda nebo rehabilitace na tyto jeho problémy s pravou rukou . Děkuji za odpověď . L . Sluková

Radek Sluka, 27.02.2010, 16:05

nesnesitelné brnění levé nohy



Dobrý den,přítel 38let(OA-DNA,hypotereóza) prodělal v červenci 2009 boreliózu,od té doby pocituje brnění v levé noze,které se zhoršovalo,užíval DOxYBENE 14dní,k tomu se přidal ještě zánět očního nervu.EMG-neuropatie,likvor mírná zánětlivá reakce,3korespondující pásy,na NMR mozku se nic neprokázalo,lab.hodnoty krve v normě. Na brnění mu pomáhá B-komplex,který však užívá už 8 měsíců nepřetržitě 1tbl,denně.Pokud dávku vynechá,brnění levé nohy se zhorší.Chtěla bych se zeptat,zda tyto potíže nemohou být od páteře a jak je o s vit.B,jak dlouho se může užívat a zda si už jeho organismus nemohl vyvolat jakousi závislost.Ňavíc jsem se dočetla na netu,že dlouhodobé užívání způsobuje demenci.Bez B-komplexu je prý brnění nesnesitelné a projevují se kvůli tomu u něj suicidiální myšlenky.Moc děkuji za odpověd.

D.P., 25.02.2010, 09:12

Základní údaje

Revoluční 19/765, 110 00 Praha 1, Staré Město

Společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 134874.

IČ: 28243366

Neurologie Praha 1, Revoluční 19

» kontakt

Neurologie - Praha 5, Ženské domovy

» kontakt

Neurologie - Poliklinika Pod Marjánkou 3. patro

» kontakt

Fyzioterapie Praha 1, Revoluční 19

» kontakt

Neurochirurgie MUDr. Šroubek

» kontakt

Fyzioterapie Praha 6, Poliklinika Pod Marjánkou 12

» kontakt

Profil     |    Odborná způsobilost     |    Diagnózy     |    Rehabilitace     |    Odborné články     |    Poradna     |    Kontakty     |    Objednání     |    Fotogalerie     |    Ceník

design&code © karosh & klinneuro 2017